Montaż instalacji LPG

Autogaz cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. Na całym świecie jeździ około 12 mln samochodów z instalacją LPG, z czego 6 mln w Europie. Polska, z liczbą prawie 2,2 mln aut napędzanych autogazem, zajmuje drugie miejsce po Turcji. Nie wiadomo jednak, czy wkrótce nie zostaniemy liderami, wciąż mamy bowiem bardzo wysoką dynamikę przyrostu. Wynosi ona ponad 100 tys. pojazdów rocznie.

Skąd bierze się tak duże zainteresowanie instalacjami LPG? Głównie z oszczędności. Obecnie cena 1L gazu to zaledwie ok. 50% ceny 1 litra benzyny.

Oferujemy montaż i serwis instalacji autogazu sprawdzonych, markowych producentów w samochodach osobowych, terenowych i dostawczych wszystkich marek.

W instalacjach używamy jedynie znanych i atestowanych przez TDT zbiorników. Oferujemy wysoką jakość montażu oraz estetykę wykonania w konkurencyjnych cenach, profesjonalny serwis instalacji autogazu różnych firm, regulację i sprawdzenie szczelności.

Nasi monterzy posiadają ponad wieloletnie doświadczenie, co gwarantuje szybką i solidną usługę.

Naprawy okresowe i eksploatacyjne

  • Układy rozrządu
    • wymiana pasków
    • rolek
    • napinaczy
  • Układ wydechowy
    • wymiana tłumików
    • katalizatorów
    • elementów elastycznych
  • Sprzęgła
    • wymiana tarcz
    • docisków
    • łożysk oporowych i wysprzęglików
    • kół dwumasowych
  • Układ chłodzenia
    • wymiana chłodnic
    • termostatów
    • pomp wody
  • Zawieszenie
    • układ kierowniczy
    • wymiana amortyzatorów
    • drążków stabilizatora
    • wahaczy
    • geometria kół (sprawdzenie+regulacja)
  • Układ hamulcowy
    • Diagnostyka hamulców
    • Naprawa zacisków
    • Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    • Przewodów i płynu

Serwis klimatyzacji

Klimatyzacja samochodowa, podobnie jak większość podzespołów naszego pojazdu wymaga roboczego przeglądu. W wypadku tego urządzenia polega to najczęściej na wymianie czynnika i filtra klimatyzacji, kontroli szczelności układu i naciągu paska kompresora oraz sprawdzeniu skuteczności działania całego układu. Wczesne wykrycie drobnych uszkodzeń może zapobiec poważnym i kosztownym awariom. Dlatego producenci zalecają przeprowadzanie przeglądu i oczyszczanie klimatyzatorów co każde 15 000 km lub raz do roku. Przeglądy dokonywane są najczęściej przed sezonem- w okresie wiosennym.

Brak czynnika chłodzącego powoduje zatarcie sprężarki!

Układ klimatyzacyjny napełniony jest określoną ilością czynnika chłodzącego – gazu, który zmieszany jest z określoną ilością oleju. Przy prawidłowym działaniu systemu czynnik chłodzący krąży po układzie wraz z olejem, który smaruje także sprężarkę. Z pozoru niewielka awaria tego układu może pociągnąć za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

Jest to bardzo poważna awaria. Zatarta sprężarka może nie nadawać się już do naprawy, a koszty zakupu nowej są wysokie. Ponadto taka wymiana wiąże się z czyszczeniem całego układu z opiłków powstały na skutek zatarcia sprężarki. Cały układ musi zostać kilkakrotnie oczyszczony aby wyeliminować z obiegu wszelkie pozostałości i zanieczyszczenia mogące zatkać dyszę rozprężną i zablokować przepływ czynnika chłodniczego.

Nawet szczelna klimatyzacja samochodowa traci do 15% czynnika rocznie.

Układ klimatyzacyjny może w wyniku parowania utracić w ciągu roku do 15% czynnika, co prowadzi do obniżenia wydajności klimatyzacji. Przegląd okresowy polega na odzyskaniu czynnika chłodzącego specjalnym urządzeniem i napełnieniu układu właściwą ilością gazu.

Odgrzybianie:

W czasie pracy układu klimatyzacji wilgoć kondensująca się na parowniku tworzy razem z brudem i z kurzem idealne podłoże dla pleśni, grzybów, roztoczy, bakterii i innych niepożądanych mikroorganizmów.

Wraz ze strumieniem powietrza, te powstające na parowniku chorobowe zarodniki, zostają przenoszone do wnętrza pojazdu i powodują u pasażerów niedyspozycję oraz wywołują reakcje alergiczne. Należy pamiętać, że pleśnie, bakterie i grzyby działają niekorzystnie na każdy organizm wywołując przeróżne reakcje obronne.

Wśród nich zawsze występuje osłabienie koncentracji, znużenie, ospałość bardzo przeszkadzające w prowadzeniu pojazdu. To prawda, że alergicy reagują zwykle znacznie bardziej dotkliwymi objawami typu wysięk z nosa, swędzenie skóry, podrażnienie spojówek oczu, jednak osoby świadome swojej reakcji alergicznej zwykle znacznie bardziej dbają o stan otoczenia i likwidację czynników wywołujących alergię.

Osoby wolne od alergii często bagatelizują sprawę uznając, że ich ten problem nie dotyczy. To błąd. Zanieczyszczone powietrze działa negatywnie na każdy organizm. A przecież rolą klimatyzacji ma być poprawa naszego komfortu i sprawności psychoruchowej. Dodatkowo, powstałe mikroorganizmy ulegają gniciu, powodując nieświeży zapach oraz pogarszając odczuwalnie moc klimatyzacji.

Powinno być to dla nas sygnałem do niezwłocznego odwiedzenia stacji serwisującej klimatyzatory. Zyskamy dzięki temu lepsze samopoczucie, komfort podróżowania w świeżej, chłodnej atmosferze, a przy okazji przedłużymy żywotność układu klimatyzacji oszczędzając w ten sposób wydatki związane z naprawą źle konserwowanej klimatyzacji.

Kiedy należy poddać klimatyzację dezynfekcji?

W większości przypadków i przy prawidłowej eksploatacji klimatyzacji zapraszamy na zabieg oczyszczania i dezynfekcji raz w roku lub co 15 000 km.